יקב היוצר



יקב היוצר הוא יקב בוטיק משפחתי שנוצר משיתוף פעולה בין משפחת שור, משפחת הייננים הוותיקה בארץ המייצרת יין החל משנת 1847, לבין פיליפ ליכטנשטין, יינן צרפתי מהמוערכים בארץ שעלה לישראל עם החלום לייצר יין איכותי. היקב מאמין שיין הוא יצירת אומנות והיינן הוא זה שיוצר אותה.
לצורך הקמת יקב היוצר, המשפחה נטעה כרמים בכל אזורי היין המובחרים בארץ החל מהגליל העליון בצפון ועד רמת הנגב בדרום מתוך הבנה כי בכל חלקה מתקיימים תנאי גידול עם מאפייני פרי שונים, המתאימים לסוגי יין מגוונים. כל כרמי היקב עומדים תחת פיקוח קפדני של צוות היקב בכדי לוודא תנאי גידול מיטביים לכל גפן וגפן. יינן היקב מקבל חירות יצירתית לשלב יינות הנוצרים מחלקות שונות, צפון ודרום, וזנים שונים לכדי יצירה אישית אמנותית המבטאת את החזון האישי שלו ללא מגבלות של מסורת והרגלי העבר.


בתכנון היין שם לעצמו ליכטנשטיין כמטרה לתת לטעם הפרי לשלוט בתמהיל הטעמים, על פני הדומיננטיות של טעמי העץ. יינות "היוצר" עברו תקופות התיישנות שונות בחביות עץ אלון, תוך בחירה ספציפית של סוג וגיל החביות בכדי לשמור את טעמי החבית, אך לא לאבד את ביטויו של כל זן.
היקב מייצר 350 -400 אלף בקבוקים בשנה כאשר חלק ניכר ממנו אפשר למצוא ברשתות השיווק במחירים שווים לכל נפש.

אודות היינן הראשי פיליפ ליכטנשטיין

אמן היין הצרפתי פיליפ ליכטנשטיין למד את סודות המסורת הצרפתית של ייצור היין באוניברסיטת מונפלייה, בית ספר לאגרונומים המתמחה בגידול גפנים, וצבר כ-20 שנות ניסיון באגרונומיה ובייצור יין. בתחילת דרכו עבד ביקב בדרום צרפת ושימש כיועץ הכורמים בקורסיקה. לאחר מכן,  עלה לארץ עם חלום של להביא את הניחוחות והעונג החושי מכרמי פרובנס להרי ירושלים. ליכטנשטיין נחשב ליוצר ומומחה בתחום היינות, וכמו כן השתתף כשופט בתחרויות רבות בישראל ובאירופה.
ליכטנשטיין שותף פעיל בטיפוח יקב היוצר יקב פרימיום איכותי ויצירתי. במסגרת התהליך מעורב ליכטנשטיין בטיפול בכרמים, כדי להבטיח התאמה של הזנים לתנאים הארץ-ישראלים ויצירת סדרות יוקרתיות המבוססות על זנים ים תיכוניים ייחודיים אשר זכו בפרסים בארץ ובעולם.


את הטעימות היקב ערך במסעדת דקא שאירחה אותנו והגישה לנו מנות טפאסים כמנות פתיחה ולאחר מכן למנה עיקרית דג צרוב על פטוצ'יני.



סדרת בראשית - הזנים השונים נוצרו מכרמים רעננים מצפון הארץ ועד דרומה. תחילתה של יצירת בראשית נעוצה באופן גידולם הייחודי של הכרמים המספק ליינן את חומרי הגלם הראויים ביותר.
סדרת VIRTUOSO - הסדרה הקלאסית המבוססת על שלושה זנים אדומים מובילים: קברנה סוביניון, מרלו ושיראז. ויין אחד לבן – הגוורצטרמינר. היינות מתיישנים במשך תשעה חודשים בחביות עץ אלון צרפתי.


הגוורצטרמינר - היה טעים מאוד בעל ריח עז של פירות ומתאים מאוד לארוחת גבינות או דגים.

יין נוסף שטעמנו וכיכב אצל הנשים הוא המוסקיטו. יין מאוד מתוק שיכול לשמש כיין קינוח אך לי באופן אישי הוא היה מתוק מידי.

סביניון בלאן - מזכיר תפוח ירוק גם בצבעו, מומלץ להגיש אותו קר ולטעמי יין שמאוד יצאים למנת סביצ'ה.

סדרת SPECIAL EDITION - סדרת הפרימיום של יקב היוצר, מבוססת על שלושה זנים אדומים מובילים: קברנה, שיראז ומרלו ועל שני יינות לבנים – שרדונה ורוזה. היינות מתיישנים במשך 9 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי.
סדרת Lyrica – הסדרה הים תיכונית עטורת הפרסים, יינות הסדרה נוצרו ממבחר זני ענבים שמוצאם באגן הים התיכון ומתאימים מאד לאקלים הישראלי בהם: מורבד, סירה, ארגמן, ארמוני, GSM. הענבים מגיעים מכרמים באזור הכרמל וסביבת הר תבור שבגליל העליון. היינות מתיישנים במשך 18 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי.
לשיראז לא התחברתי כל כך. אין לו גוף ומשהו היה חסר לי ביין.
השרדונה היה טעים אך הוא מחוויר לעומת הגווץ שטעמנו.

סדרת Auteur – סדרת יינות עטורת פרסים, יצירה אישית ייחודית של יינן היקב, פיליפ ליכטנשטיין. היין מהווה תוצר של בחירותיו של היינן, ללא מגבלות של אזורי גידול, זני ענבים וטיפול בכרם, ולפיכך מהווה ביטוי אישי שלו. שם הסדרה AUTEUR –  (יוצר בצרפתית) , מבטא קשר מיוחד זה בין היינן היוצר לבין היין. היינות מתיישנים במשך 24-26 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי.


היין שכיכב מבחינתי היה הקברנה סוביניון שהתיישן 24 חודשים והיה בעל חמיצות טעימה, בצבע ארגמן כהה, טעמים של אדמה ופלפל חריף. בעוד שנתיים לפחות הוא יהיה הרבה יותר משובח.


תגובות

רשומות פופולריות