מסעדת עראיס

אין שבוע שאני לא נתקל במנת עראיס באחת הרשתות. כל מסעדה מתגאה במנה שלה וטוענת ששלה הכי טוב. לכן לא יכולתי לסרב להזמנה להגיע למסעדה שנקראת עראיס וממוקמת בחלק החיצוני של מתחם שרונה.
המתבגר שהתחיל את תקופת מבחני הבגרות לא היסס לקחת הפסקה ולבוא איתי לבקר במקום. האמת? זמן איכות של אבא ובן מתבגר זה דבר נדיר במחוזותינו והעונג לבלות איתו ארוחת ערב קירבה את הלבבות וכך יצא שלמספר שעות שוחחנו על כמה וכמה דברים ותוך כדי גם נתן את דעתו על המקום והמנות שלו.
מסעדת עראיס די גדולה אך לא משדרת יוקרה והעיצוב פשוט ונעים לעין. המטבח פתוח ואפשר לצפות בצוות מכין את המנות במקום. התפריט לא גדול מידי ולא מתחכם מידי אבל בסופו של דבר כל מנה מושקעת ועשויה במידה הנכונה.
אין בשורה גדולה מבחינה קולינארית אבל כשמקבלים סטייק עסיסי ועשוי במידה שבקישנו או מנת סלט קיסר שהיה טעים עם רוטב מלטף ולא משתלט והמנה מספיקה לארבעה אנשים לא צריך יותר. אז יצאנו בתחושה שזה מקום מגיש אוכל טעים, מנות גדולות, וכן הלקוחות הם לקוחות שרוצים אוכל טעים משביע ובמחיר סביר, וזה מה שקורה במקום.
התיישבנו ליד תנור חימום שעשה טוב לגוף ואני לקחתי כוסית וויסקי שתעשה טוב לנשמה והזמנו מהמנות הראשונות.


קרפצ'יו פילה - הבשר היה דק ולעיס, עם חמצמצות של לימון ומלח גס. את המנה מלווה טוסטונים קטנים שלהבדיל ממסעדות אחרות פה לא משלמים תוספת על הלחם, וליד רוטב סלסה בחריפות עדינה.
אין גבינת פרמג'ן מעל מפני שהחברה לא מערבבים במסעדה בשר וחלב. וזה לא קשור לכך שהם פתוחים בשבת.
התמוגגנו.
מנה מעולה. (52 ש"ח)


סלט קיסר - סלט שמורכב מחסה, קרוטונים, חזה עוף, עגבניות שרי, ורוטב איולי מלטף.
מנה ענקית שמספיקה לארבעה איש. הטריות מורגשת העיקר בגלל החסה הטריה וחזה העוף שנעשה על המקום בגריל.
(46 ש"ח)



חומוס הבית - מנה שמכינים במקום ונעשה במרקם מעט גס. האמת? לא התלהבתי ובגזרה זו לטעמי דרוש שיפור, אבל כידוע 70 פנים לחומוס וכל אחד וטעמו הוא.
(26 ש"ח)



נוגה המנהלת של המקום התעקשה שנטעם חציל בגריל שיושב על באבא גנוש וסלסת עגבניות ומעל סילאן.
החציל היה חרוך מבחוץ ועסיסי מבפנים. במחוזות אחרים זו מנה שמיצתה את עצמה אך כאחד שמכור לחציל זו מנה טובה מאוד כמנת פתיחה ועשויה בצורה נכונה.
(41 ש"ח)

זה הזמן להתלבט ולהחליט מה לוקחים לעיקרית. משא ומתן קצר ההביא אותנו לבחור בנתח אנטריקוט מבשר תוצרת הארץ וכמובן לקחנו מנת עראיס שזו מנת הדגל פה וזו כמובן הסיבה שלשמה הגענו.
ביקשנו שלא יוציאו את המנות ביחד על מנת שהמנה לא תתקרר וכך היה.


ראשון נחת על שולחננו נתח אנטריקוט במידת עשיה מדיום במשקל של 350 גרם. המתבגר ואני התמוגגנו מהנתח.
ליד מגיע תפוח אדמה ובצל, וסלט ירוק. לא צריך יותר מזה ליד נתח משובח. החברה על הגריל יודעים לעשות את העבודה.
168 ש"ח, 350 גרם.



לאחר מספר דקות הגיעה נמת עראיס שהיא למעשה פיתה פרנה מוחלקת לארבע ובתוכה מנת קבב טלה. כל העסק צלוי על הגריל ולסיומת נכנס לתנור מה שהופך את המנה לקריספית. פעם ראשונה שלנו ובטוח לא פעם אחרונה. שפע של בשר עסיסי נמצא בפרנה והטחינה  עם מתבל הלימון מעל עושה חגיגה שמחה. היה קשה להוריד את חיוך ההנאה של המתבגר ממנה זו.
(51 ש"ח)


בשלב הזה היינו מלאים אבל חייבים לקנח במשהו מתוק. על פי המלצת הצוות יש קינוח ספיישל של טראפלס שוקולד בטעם קרמל. סיומת מעולה.

מסעדת ארעיס - מתחם שרונה תל אביב
טלופן : 03-5509070




תגובות

רשומות פופולריות