בורקס ליאון

איזה עונג היה לגדול ביפו כילד. עולם ומלואו היה לנו כשלא היה כלום. קבב בשבת בצהריים (על כך בפוסט נפרד), גלידה מסטיק ומשם הולכים ברגל לראות את קבוצת הכדורגל מכבי יפו בימים שכדורגל שיחקו מכל הלב.
כן גם את האוכל הכינו מכל הלב ואחד הסמלים היה סמי בורקס. עברו הימים והעסק הפך להיות מסחרי מידי והטעם נעלם.
במקביל לזמן זה פתח ליאון היי שם בתחילת שנות השמונים את בורקס ליאון שאותו למד מסבתא ג'ולי.
סבתא ג'ולי הגיעה מבולגריה והתחילה לעשות את מה שהיא ידעה לעשות הכי טוב: בורקס מבצק פילו. על כל רהיט הייתה מותחת כמו שמיכה יריעות של בצק ומוכרת לשכנים. הבית הפך לקטן מידי והבן ליאון שכר חנות ופתח חנות לממכר בורקס.
לאט לאט השתכללו והצליחו להוריד גם את כמות השמן ולבורקס שלהם יצא שם בכל יפו. עברו השנים והם עברו למקום מושבם הנוכחי ברחוב עולי ציון 17 ביפו. הבנים אבי ואלי השתחררו מהצבא והצטרפו באופן טבעי לאבא שלהם וגם הם למדו להכין את הבורקס. במשך הזמן החלו להכניס מאפים נוספים, לחמים, מאפים מתוקים וגולת הכותרת: עוגת שמרים ובתוכה שוקולד שנקראת : קוזונאק. מי שלא טעם לא יבין מה הטעם.

מכיוון שצמד האחים ואנוכי הפכנו להיות סוג של חברים ( 30 שנה אני אוכל שם) הזמינו אותי אלי ואבי לסקר את המקום עם עוד מספר בלוגרים. אני לסקר אתכם? הרי אני מכיר כל פירור שיוצא מהתנור פה אמרתי נחרצות. נכון הם אמרו לי אבל הגיע הזמן שתכתוב עלינו כי לא יעלה על הדעת שעלינו לא כתבת עדיין. למה שהסנדלר ילך יחף?

אז התכנסנו בערב סגרירי והתחלנו לטעום את המאפים המעולים שיש להם. חלק מהנוכחים לא הכירות את המקום והם פשוט התמוגגו מכל מאפה ולא משנה עם מלוח או מתוק.


ואני בין ביס לביס חוזר בדמיון אחורה לימי ילדותי העליזים ביפו ומרחם על אלו שכנראה לא יכירו אותם כי מאוד קשה לעזוב את המחשב לקחת בורקס עם גבינה ותרד ובתוכו חמינדוס ולהרגיש מלך העולם.
את הפוסט הזה אני מקדיש לליאון ז"ל אביהם של אלי ואבי שנפטר בגיל צעיר אבל השאיר מאחוריו צמד יורשים מדהימים.

אז איזה בורקס יש? פטריות, גבינה, תרד וגבינה, גבינה ופלפלים, פרסה, פיצה, וכנראה עוד כמה ששכחתי
נעים מאוד אני בניצה ואני עשויה משכבות של בצק פילו וממלאים אותי בגבינה ופרסה ולפעמים תרד


וואי וואי איזו בקלאווה......

קוזונאק - ספינת הדגל של הבולגרים

בורקס ליאון ובניו - רחוב עולי ציון 17 יפו





תגובות

רשומות פופולריות