גרבלקס

לפני מספר שבועות בעודי משוטט אחר מתכון מסוים קפץ לי לעין מתכון של גרבלקס. עיון במתכונים ואני מבין שזה מתכון עתיק יומין שמגיע מסקנדינביה שבא לשמור על הדג לאורך ימים. מתכון זה זכור לי לטובה לאחר שהזמנתי אותו באיזה מקום בעודי נהנה מבירה צוננת, וכך שמח וטוב לבב נסעתי לשוק לקנות את המצרכים.
המתכון עצמו מאוד קל ויש כמה ורסיות להכנתו ואני בחרתי את מה שנראה לי הכי קל לפעם הראשונה. בכל זאת אני טבח חובב עדיין.
שורה תחתונה יצא מאוד טעים וכל מה שצריך זה סבלנות כי מרגע הכנתו ועד שאוכלים צריך לפחות יומיים ולסבלניים יותר אפשר גם אחרי שלושה ימים.



המרכיבים:

נתח סלמון טרי במשקל 500 גרם
שתי כוסות מלח גס איכותי
כוס סוכר
צרור שמיר קצוץ



לעבודה:
מערבבים בקערה את המלח הסוכר והשמיר. מניחים את נתח הדג על ניילון נצמד לאחר ששטפנו אותו וניגבנו היטב.
מצפים את כל הנתח בעיסה שהכנו וסוגרים היטב בניילון נצמד. מניחים בקופסה ומעל מניחים משהו כבד, אני השתמשתי בשתי פחיות שימורים. מכניסים למקרר למשך 24 שעות (אפשר גם ל 48 שעות). מוציאים מהמקרר ומנקים את הדג מהמלח הסוכר והשמיר ושוטפים במים קרים ומנגבים היטב. שיו לב לכמות הנוזלים שיצאה מהדג.....מכניסים חזרה למקרר לעוד 24 שעות והעסק מוכן.
יש כאלו שמכינים רוטב טוב ומוזגים מעל אני באופן אישי לקחתי לחם טוב מרחתי בשכבה הגונה של גבינת שמנת ומעל הנחתי מספר פרוסות דקות מהגרבלקס. הנתח יכול להחזיק מעמד ארבעה עד חמישה ימים אבל קחו בחשבון שזה יתחסל הרבה לפני.

תגובות

רשומות פופולריות