הזקן והים

באחד מימי חול הגברת התלוננה על רעב תוך כדי הליכה בנמל יפו. רוצה לזקן והים? יאללה בוא נשב אין הרבה אנשים ולפני שהשבתי קפצו עלינו שני מלצרים והושיבו אותנו. פה המקום לספר כח הפעם האחרונה שישבתי בזקן והים היתה לפני שנתיים ואיך נאמר בעדינות? ממש לא התלהבתי. טוב זה היה בשבת בצהריים עם הילדים כאשר המקום מלא בסועדים והגודל מזכיר לי חדר אוכל של קיבוץ. אז הפעם אמצע השבוע כשאין לחץ והמקום די שקט זה חייב להיות שונה לא?


לא אמרנו ג'ק רובינזון והשולחן התמלא בסלטים לרוב. מבט מהיר והבנתי שמחצית מהם אני לא אוכל והתרכזנו בעיקר בכרובית המטוגנת, חומוס, פלאפל ירוק ופריך כרוב על שני צבעיו, חצילים וסלט טבולה.
הסלטים מאוד טריים אך רואים שזה נעשה במטבח תעשייתי וחלקם בטעמם ממש סתמיים. החומוס היה טוב וכך הטבולה והטחינה, כל השאר אין ממה להתלהב.


הסלטים מגיעים בצלחות מאוד קטנות וביקשנו שימלאו את הסלטים וחיש מהר זה קרה. השירות הוא מדהים ומהיר מה שלא קרה בהמשך עם האוכל. איך שקיבלנו את הסלטים ניגשו אלינו ושאלו מה נזמין לעיקרית? תנו כמה דקות ביקשתי ואחרי שתי דקות מישהו אחר אם אותה שאלה ואני אם אותה תשובה.....שתי דקות עוברות ואותה שאלה: מה תזמינו? בבקשה תנו להנות מהסלטים בשקט וכאשר ארצה להזמין אני יקרא לכם בסדר? בסדר אין בעיה אמר המלצר והלך לדרכו ובמקומו הגיע מישהו אחר. פה כבר התחלתי להתעצבן ועל מנת שיעזבו אותי בשקט הזמנתי צלחת של שרימפס וקלאמרי והגברת לקחה לברק פתוח בגריל. בתפריט רשום שכל מנה עולה 114 ש"ח ומי שלוקח רק סלטים יחוייב ב55 שקלים. קיבלנו מיץ לימון קר עם נענע והמשכנו עם הסלטים.


הגיעו המנות העיקריות ורצינו להנות משקיעה מקסימה עם מנות הדגים אך אבוי מה לעשות ממש לא טעים ולא מושקע.
מנת השרימפס והקלאמרי שחו בחמאה ללא טעם וריח (אולי שן שום כתושה). הקלאמרי צמיגי ובלתי אכיל והשרימפס היה מבושל יתר על המידה.

הדג של הגברת הגיע עשוי הרבה יותר מידי והיה יבש כמו הנגב. מקווה שדגים שלמים הם כן יודעים לעשות.


קיבלנו לקינוח את העיגולים המתוקים שנתנו נקודת אור לכיוון הבית עם הכתובת: לפה אני לא חוזר, ואין לי מושג ולמה כל כך הרבה אנשים מגיעים למקום הזה. רוצים מנה זולה וטעימה סעו לאשדוד למסעדת גמברינוס ותבינו את ההבדל, רוצים עסקית טובה בתהריים סעו למסעדת פיש בראשון לציון. באמת שלא חסר מסעדות טובות במחיר בסדר גודל כזה.
אני מעדיף 5 מנות פתיחה טובות שאפשר להזמין עוד מהן מאשר 20 סלטים בצלוחית שלא מספיקה לאדם אחד ומחצית מהם נמצאים בשביל למלא את השולחן.
גם כשמשלמים 114 ש"ח צריך לדעת לדרוש ולקבל.
במחשבה שניה: כן אני יחזור אבל רק לראות את השקיעה.

תגובות

רשומות פופולריות