גפילטע פיש

ערב פסח מתקרב ומתחילים לשבור את הראש היכן כמה ולמה זה יקרה. לאחר דיון קצר הוחלט שהשנה נערוך את הסדר עם זוג חברים בצימר ונשלב חג עם טיולים באזור הצפון. אז לאחר שהחלטנו מי מכין מה הודעתי שערב פסח בלי גפילטע פיש זה לא ערב פסח, בדיוק כמו שאני חייב שיהיה על השולחן סלט סלק שבשמו המקורי נקרא: צ'וקונדור, וקציצות פרסה.
אז סלט סלק כל אחד וטעמו הוא ואין מה לכתוב כרגע יותר מידי. קציצות פרסה הכנתי ולאחר דין ודברים הכנסתי מספר קציצות לקופסה וסגרתי אותה עם מנעול אחרת אין סיכוי שהיה נשאר משהו לערב החג. ועכשיו מתחילה הבעיה.........
אף פעם לא הכנתי גפילטע פיש, תמיד אחותי היתה מביאה מחמותה הפולנייה, ולאחר מספר שנים למדה להכין בעצמה. ולכן לא נותרה ברירה אלא להתקשר ולבקש הוראות הכנה. מכיוון שאני האח הכי אהוב על אחותי מכל האחים שיש לה החליטה להגיע אלי הביתה ולהשגיח מקרוב על הכנת המנה. מה אומר לכם המנה כל כך קלה להכנה שאני הופתעתי.
אז לאחר שהכנתי טעמתי ופרסמתי את התמונה בפייס הגיע הזמן לעלות מתכון מסודר וכל זאת לאור בקשות של מאות מחברי בפייס ( בקשה אחת) למתכון.



מצרכים :

דג קרפיון טחון ללא עצם מרכזית והעור, במשקל נקי של קילו. ( לבקש שישימו לכם בשקית את העצמות והראש של הדג)
שני גזרים מקולפים וחתוכים לעיגולים.
שני בצלים חתוכים לעיגולים
ביצה אחת
כף קמח מצה
בצל אחד חתוך גס
פלפל שחור ומלח
ענף סלרי אחד ( לא חובה זו תוספת שלנו )
חצי כפית סוכר

לעבודה:
בסיר בישול עם שוליים רחבים ונמוכים מסדרים את עצמות הדג והראש, בצל ואת שני הגזרים.
ממלאים מים למחצית גובה הסיר ומדליקים את הגז. מוסיפים שתי כפיות פלפל שחור, כפית מלח, וחצי כפית סוכר. מערבבים בעדינות את המים ומביאים לרתיחה. לאחר שהעסק רותח מורידים לאש קטנה.
בזמן שכל העסק מתבשל מניסים למיקסר את הדג הטחון, קמח מצה, שתי כפיות פלפל שחור, שתי כפיות מלח, בצל אחד וטוחנים את הכל ביחד.
בעזרת ידיים רטובות יוצרים קציצה ומכניסים בעדינות לסיר. מביאים לרתיחה ולאחר מכן מורידים לעוצמת אש הכי נמוכה למשך שעתיים. לבדוק מידי פעם שיש מספיק נוזלים בסיר, ובמידה וחסר מוסיפים מים חמים.
לאחר שעתיים מכבים את האש ומשאירים שהסיר יתקרר לגמרי ולאחר מכן מכניסים למקרר וממתינים עד למחרת.......
ואז הגיע הזמן לסדר קציצה ומעל עיגול של גזר והכי חשוב להכין מראש חזרת חריפה שפותחת את הנשמה.

תגובות

הוסף רשומת תגובה

רשומות פופולריות