גולש הונגרי

זה זמן מה שאני מחפש מתכון שונה שעדיין לא הכנתי, משהו שהילדים יאכלו ויתלהבו, משהו שיכול להתאים לארוחת שיש או לארוחת חג. ואז יום אחד אני רואה מתכון של גולש הונגרי בפייס של חברתי המוכשרת נורית פלד. כתבתי לה בפרטי וכמובן שביקשתי את המתכון המלא, מספר ימים לאחר מכן אני רואה שחבר מהעבודה נמצא בהונגריה וישר ביקשתי פפריקה חריפה שזה התבלין הלאומי שלהם. אני לקראת טיסה ולא אספיק אך אני יביא לך מעט ממה שקניתי לחמותי לעתיד.


יומיים לאחר מכן אני מקבל צנצנת של פפריקה הונגרית מתכון של נורית ומה שנשאר זה לקנות את המצרכים בשוק ולבשל ולהתפלל שיצא טעים. מהמתכון המלא של נורית החסרתי מספר דברים כמו נקניק קבנוס או חזה אווז כי החברה לא אוהבים את זה אבל הצלחתי להגיע לתוצאה טובה ביותר. איך אני יודע? למרות החריפות המעודנת הילדים התלהבו וביקשו מנה נוספת. אז כל מה שנשאר לי זה לשתף כאן את המתכון ולקוות שגם אתם תהנו.
הערה אחת: על מנת לקצר מעט את תהליך הבישול הכנסתי את הבשר לסיר לחץ ולאחר מכן העברתי להמשך בישול עם שאר המצרכים לעוד 40 דקות. במידה ולא מבשלים בסיר לחץ מבשלים את הבשר שעה וחצי בסיר רגיל ולאחר מכן ממשיכים עם שאר המצרכים עוד שעה לערך.


  מצרכים:

800 גרם עד קילו של בשר שריר או בשר כתף......כל אחד והטעם שלו.
4 גזרים חתוכים לעיגולים
4 בצלים חתוכים גס
3 פלפלים אדומים חתוכים גס
3 פלפלים ירוקים חתוכים גס
7 שיני שום חתוכים
3 עלי דפנה
2 עלי סלרי חתוכים לעיגולים
5 תפוחי אדמה חתוכים לקוביות גדולות. כל חצי לשניים או שלוש תלוי בגודל.
פחית שימורים של קוביות עגבניות - אני משתמש בתוצרת איטליה
פפריקה: מתוקה , מעושנת, חריפה.
מלח
קימל טחון
פלפל שחור
מעט סוכר להורדת חמיצות




לעבודה : מבשלים את הבשר בסיר לחץ 50 דקות עד שעה.
במידה ולא משתמשים בסיר לחץ מבשלים את הבשר כשעה וחצי.
בסיר רחב מחממים 4 כפות שמן ומתחילים להכניס את הירקות לפי הסדר הבא: בצל, גזר, פלפלים, שום, סלרי.
לאחר מכן מוסיפים את הבשר ומתחילים להוסיף תבלינים: כפית פפריקה חריפה ומעושנת, 3 כפיות פפריקה מתוקה, חצי כפית פלפל שחור, כפית קימל טחון וכפית מלח. מכניסים עגבניות חתוכות, מוסיפים מים חמים עד שזה מכסה את התבשיל (אני הוספתי את המים מהסיר שבישלתי את הבשר).
מביאים לרתיחה ולאחר מכן מורידים את להבת הגז. 10 דקות לאחר מכן מוסיפים את תפוחי האדמה.
זה הזמן לטעום ולתקן תיבול - כל אחד והטעם שלו.
מבשלים חצי שעה וטועמים לראות שהבשר רך, במידה ולא משאירים לעוד רבע שעה.
המלצה : זה הולך מעולה עם חלה טרייה של שבת.



מוזמנים להיכנס ולראות מתכונים והמלצות בדף: "הלוחש לסירים"


תגובות

רשומות פופולריות