מסעדת מדיטה ירושלים

לפני מספר ימים בעקבות פרסום לכבוד יום ירושלים הוזמנתי למסעדת מדיטה שהיא די חדשה. בסך הכל שמונה חודשים.
מיקום המסעדה לא מרמז על מה שקורה בתוכה. המסעדה ממוקמת במרכז מסחרי מאחורי תחנת דלק, אך פנים המסעדה והעיצוב המושקע שלה משכיח את מיקומה ברגע שנכנסים אליה.
המסעדה היא האחות של מסעדת החצר הוותיקה שקיימת למעלה משמונה שנים והשף הוא מוטי אוחנה, ובסופו של הערב המקנה הייתה: לא צריך לחכות ליום ירושלים על מנת להגיע ולהנות שם.

גילוי נאות: הייתי אורח המקום.
ההתחלה הייתה צולעת לדעתי וההמשך היה הרבה יותר טוב כפי שתראו בהמשך. הדבר המעניין שכאשר יצאנו להפסקה קלה בועז ואני התחלנו לשוחח עם משה הבעלים והוא שאל לדעתנו. מה שהיה חשוב לו לדעת זה מה לא בסדר. מה שלא נראה אולי צריך לשפר ולתן זה קו המחשבה שמנחה אותי ואת מוטי.
לא עברו מספר דקות ומוטי אוחנה השף התיישב ושאל לדעתנו. השיחה קלחה וזרמה ביחד עם המנות כאשר הוא לא מתערב ורוצה לראות ולדעת איך המנות יצאו. רק כך אני יכול לדעת איך הצוות שלי. משה החביב ישב לידנו שתה כוסית והקשיב, אבל לא סתם הקשיב גם רשם בפניו את מה שצריך אולי לתקן והסביר על כל מנה ומנה. שורה תחתונה: הם יודעים את העבודה אבל מעבר לכך יודעים לקבל ביקורת בהבנה אם נכונות להשתפר.
למרות שהמסעדה כשרה השף מוטי אוחנה הצליח לייצר מנות טובות והתחושה שם שלא חוסכים בחומרי גלם משובחים.

מכיוון שהוזמנו לארוחת טעימות גודל המנות לא משקפות את גודל המנה כשמזמינים. יש אפשרות להגיע לארוחת טעימות במחיר של 180 שקל.



התחלנו עם פוקצ'ה ומטבלים. הפוקצ'ה טובה אך לא הביאה בשורות חדשות והמטבלים לצערי לא היו קשורים אחד לשני. די התאכזבנו. החומוס שקיבלנו נעשה במקום ודי הזכיר חומוס שאמא שלי הייתה מכינה אך לא לשם כך הגענו.



לאחר מכן קיבלנו סלט ירוק שהיה מורכב מכל טוב שצבוע בירוק בטיבול טבעי של שמן זית משובח לימון ומעל שקדים קלויים. תענוג אמיתי שישר שיפר את המצב. נכון שזה רק סלט ירוק אבל מנה מעולה לפתיחת הערב.


לאחר מכן קיבלנו שני סוגים של דג ים. אני מאוד אוהב את הטעם של הים ובועז ממש לא, אך למרות זאת אמר נחרצות כי הדגים טובים מרגישים שהם טריים ונעשים בצורה כזו שלא מרגישים את השמן לאחר הטיגון.


קרפצ'יו דג שמונח על צנימים ארטישוק עגבנייה ומקדמיה - איזה ביס מעולה.


פטה כבד מקרון - כן העוגייה הזו אומנם עשתה את שלה מבחינת יחסי הציבור אך מילוי של פטה כבד שנעשה בעזרתו האדיבה של שומן אווז (כשרות) הייתה טובה. הייתי יותר שמח לקבל פטה כבד על צנימים חמים.



סשימי סלמון - מוגש עם מלפפון, בצל מוחמץ , עגבנייה ומקדמיה. מוגשת ברוטב אסייתי מתקתק וטעים,
לטעמי בלבד הדג היה עשוי יותר מידי.
הלקוחות אוהבים את הדג בדרגת עשייה זו אמר מוטי. שלא יהיה ספק המנה טעימה ביותר.

לאחר הפסקה קצרה התחלנו בעיקריות......שלא יהיה ספק כל אחת טובה מהקודמת.



שקדי עגל - אחד הטובים שאכלתי עד היום. מידת עשייה מדויקת. נימוח בפה. המנה הוגשה כסביח עם טחינה וחציל וירק מעל. אם לא היה מדובר במסעדה שאמורה להראות גם מנה יפה הייתי ממליץ להגיש את המנה כמו שהיא בלי כלום ליד.
רק בשביל המנה הזו שווה לעלות לירושלים.

אסאדו - לא היו לי ציפיות אך הבשר רך כשעליו רוטב תפוזים מתקתק. מנה מושקעת ומפתיעה.



פלטת בשרים - קיבלנו פלטת בשרים הכוללת סטייק אנטריקוט, פילה, ונתח קצבים.
מכיוון שהייתי די מלא בשלב זה מה שסיקרן אותי אלו הנתחים של הפילה ונתח קצביים. אין מה לומר אחד הטובים שאכלתי עד היום. מידת עשייה מדויקת במידת רייר פלוס. האנטריקוט  שממנו טעמתי היה מעולה בחתיכה שנשארה לטעום מכיוון שבועז התענג על הסטייק.



לא ויתרו לנו על הקינוח......כי יש קונדיטור שמגיע כל יום לעשות קינוחים. ולעשטת קינוח כשר זה לא קל.
הגלידה הייתה טובה אך מעט מתוקה לטעמי, והפרלינים מעדן אחד אחד......לשלישי לא היה לאן להיכנס.


לוותר: מנת המטבלים.

לא לוותר: סלט ירוק, דגי ים, פלטת בשרים או אחד הנתחים.

מדיטה : דרך חברון 101 ירושלים

טלפון : 02-5664466

 

תגובות

הוסף רשומת תגובה

רשומות פופולריות